Warenkorb
x

Ihr Warenkorb ist leer, wir freuen uns auf Ihre Bestellung

x

Dieser Titel kann aktuell leider nicht bestellt werden.
Bei Fragen wenden Sie sich gerne an webshop@diogenes.notexisting@nodomain.comch

Filter

  • Author
  • Country
  • Author search
Hartmut Lange

Hartmut Lange

Hartmut Lange, born in Berlin in 1937, studied theatrical production. He has been honoured with several awards for his plays, essays and prose. His most recent publication is the novella collection The Courtyard (2020). He lives and writes in Berlin.
 

Awards
  • 2016/2017 mit dem ›Rom-Preis‹ verbundenes Stipendiat in der Deutschen Akademie Rom Villa Massimo, 2016
  • Drei Monate lang Stipendiat der Hermann-Hesse-Stiftung in Calw, 2005
  • ›Literatur-Nord-Preis‹ für Leptis Magna, 2004
  • ›Italo-Svevo-Preis‹, 2003
  • ›Kester-Häusler-Ehrengabe‹ der Deutschen Schillerstiftung von 1859 für das Lebenswerk, 2000
  • ›Literaturpreis‹ der Konrad-Adenauer-Stiftung, 1998
  • Schnitzlers Würgeengel ›Buch des Monats‹ Mai der Darmstädter Jury, 1995
  • ›Prix de la littérature traduite‹ für Die Waldsteinsonate, 1989
  • ›Gerhart-Hauptmann-Preis‹, 1968
  • ›Förderpreis‹ der Niedersächsischen Landesregierung, 1966
Expand all
Retract
<
>

»Hartmut Lange deserves being read with a very special attention because he clearly differs from loud drummers, such as Grass or Boll, on the other side of the Rhine. One feels reminded of the plays by Maeterlinck and Wedekind.«

Alain Bosquet / Le Figaro, Paris

»The master of linguistic stringency.«

Kristina Maidt-Zinke / Süddeutsche Zeitung, Munich

»His novellas are master narratives about the magical force of shadows creeping up unnoticed.«

Hans-Dieter Schütt / (German journalist)

»A minimalist with far-reaching effect.«

Hans-Christian Kosler / Neue Zürcher Zeitung

»Hartmut Lange deserves being read with a very special attention because he clearly differs from loud drummers, such as Grass or Boll, on the other side of the Rhine. One feels reminded of the plays by Maeterlinck and Wedekind.«

Alain Bosquet / Le Figaro, Paris

»The master of linguistic stringency.«

Kristina Maidt-Zinke / Süddeutsche Zeitung, Munich

»His novellas are master narratives about the magical force of shadows creeping up unnoticed.«

Hans-Dieter Schütt / (German journalist)

»A minimalist with far-reaching effect.«

Hans-Christian Kosler / Neue Zürcher Zeitung
Expand all
Retract
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Warenkorb
Im Museum
Das Konzert
Der Abgrund des Endlichen
Der Blick aus dem Fenster
An der Prorer Wiek und anderswo
Der Lichthof
Die Waldsteinsonate
Das Haus in der Dorotheenstraße
Am Osloer Fjord oder der Fremde